Friday 27 January 2012

RAKAN TERTEMBAK RAKAN SENDIRI SEMASA BERBURU??!

Assalamualaikum.....

Waaahhh....semangat betul aku hari ni....asyik ade je entry terbaru belog aku nih! harap2nye semangat camni ade sampai bebile la eaa... :)

Tadi sambil baring-baring tengok berita..ade satu berita pasal seorang lelaki yang mati sebab terkena tembakan dari rakannya secara tidak sengaja...kisahnya diorang pergi berburu...si rakan tadi ingat buruan dia la yang tengah gerak-gerak tu...pelagi terus la dia tembak...rupa-rupanya bukan binatang buruan yang ditembak...rakan sendiri yang terkena! Sudahnya ajal rakannya sampai disitu juga.Innalillahiwainnailaihiroji'un..

Bukan ape..sebab dah banyak kali kan kite terdengar pasal kes-kes macam ni....banyak dahh...kes yang serupa...nape ekk??...agaknye diorang berpecah haluan masing-masing untuk memburu binatang kesukaan masing-masing kot...pastu bila dah terpisah...ade benda gerak-gerak di sebalik hutan ke..semak ke...tembak la..pelagik! Tanpa sedar benda yang ditembak tu adelah rakan sendiri!

Takut kan....kesian pun ade...bayangkan yang mati akibat terkena peluru sesat macam tu adalah seorang ayah yang sedang menanggung keluarga..ade anak kecil..isteri yang tak bekerja...tentu kawan yang menembak tadi sesal tak sudah kan....Tapi nak buat camna..kena le terima walau ape jua keadaan...Ingat...jodoh, pertemuan, ajal dan maut di tangan Allah....mati sebab tertembak oleh rakan sendiri tadi cuma lah penyebab...kalau dah Allah kata si polan bin si polan mati hari ni jugak...kita tak boleh nak mengelak walau sikit pon.

Cuma diharap sesipa yang xleh nak buang minat berburu binatang menggunakan senjata seperti senapang ke..pistol ke..dan yang seangkatan dengannye...berhati-hati la...jangan le jadikan hobi anda itu satu mimpi ngeri pulak lepas ni..seronok-seronok keluar untuk memenuhi hobi..tup-tup jadi tragedi pulak...sesal tak sudah jadinye!

No comments:

Post a Comment